Čo sú kľúčové slová? Ako vyhľadať a vybrať správne kľúčové slová a aké nástroje používam?

seo-klucove-slova

ČO sú kľúčové slová?

Kľúčové slová sú akési témy alebo okruhy, ktoré definujú tvoj obsah. Sú to slová alebo frázy, ktoré ľudia vyhľadajú vo vyhľadávačoch. Kľúčové slová sú dôležitou súčasťou obsahovej marketingovej stratégie.

AKO Vyhľadanie a výber kľúčových slov

Výber kľúčového slova je dôležitý nie iba pre organickú návštevnosť, ale aj platenú návštevnosť. Organická návštevnosť je najdôležitejším zdrojom návštevnosti vôbec (vo väčšine prípadov), preto odporúčam vyberať s rozvahou a strategicky. Vyberáš také kľúčové slová a také frázy, ktoré sú relevantné k tvojmu obsahu.

To znamená, že ak ja píšem o marketingových stratégiách, budem hľadať také kľúčové slová, ktoré sú relevantné voči marketingovým stratégiám. Bude ma zaujímať niekoľko faktorov, a to:

  • koľko ľudí vyhľadáva kľúčové slovo alebo frázu (search volume),
  • aké náročné je pre mňa získať pozíciu na prvej strane (keyword difficulty),
  • a aká je miera konkurencie (competition).

NÁSTROJE na výber kľúčových slov

Pri vyhľadaní kľúčových slov používam niekoľko nástrojov. Uvádzam zoznam tých, ktoré používam ja, ty však môžeš používať iné nástroje. Nástrojov na vyhľadanie kľúčových slov je už dnes veľa. Ja používam tieto:

Google Keyword Planner (bezplatné) – tento nástroj je super na to, aby si zistil/a, aké kľúčové slová a frázy sú relevantné k tvojej webovej stránke (vložíš URL a google keyword planner ti zobrazí list kľúčových slov podľa relevantnosti), aké kľúčové slová sú relevantné k odvetviu tvojho podnikania (vyberieš si kategóriu a google keyword planner ti zobrazí list kľúčových slov podľa relevantnosti k danej kategórie).

Google Search (bezplatné) – ide o bežné vyhľadávanie pomocou google vyhľadávača. Vlož kľúčové slovo napríklad topánky. Nestlač ešte enter, ale stlač iba medzeru. Google ti ponúkne kľúčové slová alebo frázy, ktoré sú relevantné k danému výrazu.

SemRush (platené, okolo 120€/mesiac) – perfektný nástroj, osobne ho mám najradšej a používam najčastejšie. Stačí ti jeden krát nastaviť a SemRush ti už vždy bude ponúkať kľúčové slová, ktoré sú relevantné k tvojej webovej stránke. Kľúčové slová zobrazuje podľa relevantnosti, search volume, keyword difficulty a miere konkurencie. SemRush okrem toho umožňuje benchmarking s 4 ďalšími konkurentmi (keyword gap analyses).

Je dobrý marketing náhoda alebo je za tým marketingová stratégia? Čo je marketingová stratégia? Ako na marketingovú stratégiu? Krok za krokom.

24.12.2018

Dobrý marketing je výsledkom precízneho marketingového prieskumu, formuláciou marketing stratégie a nastavenia marketingového plánu. Dobrý online marketing používa najrôznejšie metódy a nástroje, od najkonvenčnejších po veľmi nekonvenčné. Marketingové prostredie v 21. storočí je doslovne vedou. Nie nadarmo sú univerzitné programy venujúce sa tejto problematike. [...]

rokovanie vlády, Kamil Šaško

Padne dohoda s lekármi? Na rade je Šaško. Odborníci: Dal si herkulovské úlohy, Ficova vláda má antireformnú DNA

21.11.2024 07:30

Odborníci si myslia, že vláda nakoniec ustúpi. Viaceré body memoranda sú však podľa nich nesplniteľné a potrebujú aktualizáciu.

Bernie Sanders

Americký Senát zablokoval návrh na zastavenie transferu zbraní pre Izrael

21.11.2024 06:55

Reuters spresnil, že všetky hlasy na podporu rezolúcie pochádzali z radov demokratov.

Russia Leningrad Siege

Čas vrahov v službách štátu: Ruskí 'hrdinovia' zaplavujú ulice násilím

21.11.2024 06:30

Ľudia, ktorí spáchali ohavné zločiny - vrahovia, násilníci, kanibalovia a pedofili - nielenže sa vyhýbajú trestu, ale sú oslavovaní ako hrdinovia.

vojna na Ukrajine, Kyjev

ONLINE: Sullivan: Nie je to len o zbraniach, Ukrajina potrebuje viac vojakov. Zalužnyj: Naučte sa nebáť smrti

21.11.2024 06:30, aktualizované: 07:22

Dodali sme Abramsy, F-16, Patrioty, ale nie je priama úmera medzi zbraňami a výsledkami. Ukrajina potrebuje viac ľudí na fronte, povedal Sullivan, Bidenov poradca.

michaelasyko

Marketing je moje hobby a súčasne práca. Zaujímam sa o všetky oblasti digitálneho marketingu, najviac ma však baví SEO.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 4358x
Priemerná čítanosť článkov: 2179x

Autor blogu

Kategórie