Čo sú kľúčové slová? Ako vyhľadať a vybrať správne kľúčové slová a aké nástroje používam?

seo-klucove-slova

ČO sú kľúčové slová?

Kľúčové slová sú akési témy alebo okruhy, ktoré definujú tvoj obsah. Sú to slová alebo frázy, ktoré ľudia vyhľadajú vo vyhľadávačoch. Kľúčové slová sú dôležitou súčasťou obsahovej marketingovej stratégie.

AKO Vyhľadanie a výber kľúčových slov

Výber kľúčového slova je dôležitý nie iba pre organickú návštevnosť, ale aj platenú návštevnosť. Organická návštevnosť je najdôležitejším zdrojom návštevnosti vôbec (vo väčšine prípadov), preto odporúčam vyberať s rozvahou a strategicky. Vyberáš také kľúčové slová a také frázy, ktoré sú relevantné k tvojmu obsahu.

To znamená, že ak ja píšem o marketingových stratégiách, budem hľadať také kľúčové slová, ktoré sú relevantné voči marketingovým stratégiám. Bude ma zaujímať niekoľko faktorov, a to:

  • koľko ľudí vyhľadáva kľúčové slovo alebo frázu (search volume),
  • aké náročné je pre mňa získať pozíciu na prvej strane (keyword difficulty),
  • a aká je miera konkurencie (competition).

NÁSTROJE na výber kľúčových slov

Pri vyhľadaní kľúčových slov používam niekoľko nástrojov. Uvádzam zoznam tých, ktoré používam ja, ty však môžeš používať iné nástroje. Nástrojov na vyhľadanie kľúčových slov je už dnes veľa. Ja používam tieto:

Google Keyword Planner (bezplatné) – tento nástroj je super na to, aby si zistil/a, aké kľúčové slová a frázy sú relevantné k tvojej webovej stránke (vložíš URL a google keyword planner ti zobrazí list kľúčových slov podľa relevantnosti), aké kľúčové slová sú relevantné k odvetviu tvojho podnikania (vyberieš si kategóriu a google keyword planner ti zobrazí list kľúčových slov podľa relevantnosti k danej kategórie).

Google Search (bezplatné) – ide o bežné vyhľadávanie pomocou google vyhľadávača. Vlož kľúčové slovo napríklad topánky. Nestlač ešte enter, ale stlač iba medzeru. Google ti ponúkne kľúčové slová alebo frázy, ktoré sú relevantné k danému výrazu.

SemRush (platené, okolo 120€/mesiac) – perfektný nástroj, osobne ho mám najradšej a používam najčastejšie. Stačí ti jeden krát nastaviť a SemRush ti už vždy bude ponúkať kľúčové slová, ktoré sú relevantné k tvojej webovej stránke. Kľúčové slová zobrazuje podľa relevantnosti, search volume, keyword difficulty a miere konkurencie. SemRush okrem toho umožňuje benchmarking s 4 ďalšími konkurentmi (keyword gap analyses).

Je dobrý marketing náhoda alebo je za tým marketingová stratégia? Čo je marketingová stratégia? Ako na marketingovú stratégiu? Krok za krokom.

24.12.2018

Dobrý marketing je výsledkom precízneho marketingového prieskumu, formuláciou marketing stratégie a nastavenia marketingového plánu. Dobrý online marketing používa najrôznejšie metódy a nástroje, od najkonvenčnejších po veľmi nekonvenčné. Marketingové prostredie v 21. storočí je doslovne vedou. Nie nadarmo sú univerzitné programy venujúce sa tejto problematike. [...]

Holandsko Schoof

Holandský kráľ prijal demisiu premiéra a poveril ho vedením dočasnej vlády

04.06.2025 17:28

K pádu vlády došlo v utorok po tom, čo pravicový politik Wilders oznámil, že sťahuje svojich ministrov z kabinetu pre spor týkajúci sa obmedzenia migrácie.

Ukrajina Rusko vojna na ukrajine

Poľská polícia našla pri hraniciach s Ukrajinou osem kontajnerov so zbraňami. Nikto ich nestrážil a nikto sa k nim nehlási

04.06.2025 16:55

Pravdepodobne ide o zásoby neznámej spoločnosti, ktorá ich mala v pláne doručiť na Ukrajinu.

Spišský Hrad Románsky Palác predajňová šimkovičová

Románsky palác na Spišskom hrade čaká sanácia, hrozí jeho zrútenie

04.06.2025 16:50, aktualizované: 17:45

Na sanáciu a záchranu Románskeho paláca na Spišskom hrade vyčlenilo Ministerstvo kultúry SR približne šesť miliónov eur.

Samuel Migal pocas tlacovej konferencie k Domasi

Do Domaše vytekajú splašky z 18 obcí. Štát to chce zmeniť kanalizáciou, Migaľ by priehradu v budúcnosti chcel využiť ako záložný zdroj pitnej vody

04.06.2025 16:30

Pri prípadnom využití Domaše ako zdroja pitnej vody by nemusel byť zastavený turizmus.

michaelasyko

Marketing je moje hobby a súčasne práca. Zaujímam sa o všetky oblasti digitálneho marketingu, najviac ma však baví SEO.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 4770x
Priemerná čítanosť článkov: 2385x

Autor blogu

Kategórie