ČO sú kľúčové slová?
Kľúčové slová sú akési témy alebo okruhy, ktoré definujú tvoj obsah. Sú to slová alebo frázy, ktoré ľudia vyhľadajú vo vyhľadávačoch. Kľúčové slová sú dôležitou súčasťou obsahovej marketingovej stratégie.
AKO Vyhľadanie a výber kľúčových slov
Výber kľúčového slova je dôležitý nie iba pre organickú návštevnosť, ale aj platenú návštevnosť. Organická návštevnosť je najdôležitejším zdrojom návštevnosti vôbec (vo väčšine prípadov), preto odporúčam vyberať s rozvahou a strategicky. Vyberáš také kľúčové slová a také frázy, ktoré sú relevantné k tvojmu obsahu.
To znamená, že ak ja píšem o marketingových stratégiách, budem hľadať také kľúčové slová, ktoré sú relevantné voči marketingovým stratégiám. Bude ma zaujímať niekoľko faktorov, a to:
- koľko ľudí vyhľadáva kľúčové slovo alebo frázu (search volume),
- aké náročné je pre mňa získať pozíciu na prvej strane (keyword difficulty),
- a aká je miera konkurencie (competition).
NÁSTROJE na výber kľúčových slov
Pri vyhľadaní kľúčových slov používam niekoľko nástrojov. Uvádzam zoznam tých, ktoré používam ja, ty však môžeš používať iné nástroje. Nástrojov na vyhľadanie kľúčových slov je už dnes veľa. Ja používam tieto:
Google Keyword Planner (bezplatné) – tento nástroj je super na to, aby si zistil/a, aké kľúčové slová a frázy sú relevantné k tvojej webovej stránke (vložíš URL a google keyword planner ti zobrazí list kľúčových slov podľa relevantnosti), aké kľúčové slová sú relevantné k odvetviu tvojho podnikania (vyberieš si kategóriu a google keyword planner ti zobrazí list kľúčových slov podľa relevantnosti k danej kategórie).
Google Search (bezplatné) – ide o bežné vyhľadávanie pomocou google vyhľadávača. Vlož kľúčové slovo napríklad topánky. Nestlač ešte enter, ale stlač iba medzeru. Google ti ponúkne kľúčové slová alebo frázy, ktoré sú relevantné k danému výrazu.
SemRush (platené, okolo 120€/mesiac) – perfektný nástroj, osobne ho mám najradšej a používam najčastejšie. Stačí ti jeden krát nastaviť a SemRush ti už vždy bude ponúkať kľúčové slová, ktoré sú relevantné k tvojej webovej stránke. Kľúčové slová zobrazuje podľa relevantnosti, search volume, keyword difficulty a miere konkurencie. SemRush okrem toho umožňuje benchmarking s 4 ďalšími konkurentmi (keyword gap analyses).
Vdaka za radu, zatial to zvladam, ale budem si ...
Ak ju to baví, uživí sa tým a riadne platí ...
Miška, a ty si nikdy neuvažovala o tom, že ...
Celá debata | RSS tejto debaty